Audi lucrează la un motor diesel cu sistem biturbo electric

Autor: Iulian Dnistran 21 sept. 2012 Știri auto
Audi lucrează la un motor diesel cu sistem biturbo electric

Toate motoarele turbo au în comun faptul că palele turbinei sunt învârtite de gazele de eşapament. După ce trece de turbocompresor, aerul pentru admisie e răcit de intercooler, înainte de a intra în motor. Asta înseamnă că la turaţii joase, când presiunea gazelor de eşapament este mică, turbina se învârte încet şi nu creşte prea mult cuplul motorului.

Audi încearcă să rezolve această problemă prin adăugarea unui turbocompresor electric, montat după intercooler, care funcţionează la turaţii joase pentru a creşte cuplul motorului.

Propulsorul pe care Audi testează acest sistem biturbo e o unitate de 3.0 litri TDI care dezvoltă 313 cai putere şi un cuplu maxim de 650 Nm între 1.450 şi 2.800 de rotaţii pe minut.

Conform oficialilor Audi, rezultatul e impresionant. Cuplul motor creşte la foarte scurt timp după plecarea de pe loc a maşinii, iar şoferul simte imediat acest lucru.

În 1989, Audi a construit primul motor care a purtat numele „TDI” – un diesel cu injecţie directă, turbocompresor şi modul electronic de comandă, iar maşina pe care a fost montat acest propulsor este Audi 100.

Clipul video de mai jos ilustrează modul de funcţionare al sistemului biturbo electric:

Ce credeţi despre invenţia celor de la Audi?


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide